MENU

FOTEL KATAPULTOWY  Z SAMOLOTU  TS-11 ISKRA  

 

Fotele tego typu były zmodyfikowane z foteli pochodzących z samolotów MiG-15 i Lim-2

 

Korpus fotela z samolotu TS-11 Iskra bis DF nr ser. 3H-1619, nr boczny 1619, wyprodukowany 23.01.1977r. w XVI serii liczącej 30 szt., służył 21.02.1977 - 15.06.1989 w 32 PLRT-Pułk Lotnictwa Rozpoznania Taktycznego Sochaczew-Bielice,  15.06.1989 - 21.02.1990 w WZL-2 – Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2    w Bydgoszczy, 21.02.1990 - 19.08.1991 w 32 PLRT, uszkodzony w dniu 27.05.1991          i skreślony ze stanu p/k 60/91 z dnia 19.08.1991. Samolot został uszkodzony podczas przebazowania       z lotniska Sochaczew  na lotnisko Malbork celem wykonania obsługi okresowej w 45 PWL, pilotowany przez  maj. pil. Wiesława Kozińskiego samolot przyziemił na kadłub bez wypuszczonego podwozia, przyczyną awarii był błąd w technice pilotowania polegający na niewłączeniu przełącznika AZS  „podwozie”. W fotelu widoczny system ratowniczy-spadochronowy S-3, który służył jednocześnie jako siedzisko fotela.                                                                                                                                  

Fotel kompletny, w kolekcji od 2010 roku wraz z połową samolotu TS-11 Iskra nr 3H1209 nr boczny 1209   i od podstaw odrestaurowany.

 















































































Powrót do Strony Głównej